Czy reklama na samochodach jest dozwolona?
Dotarcie do klientów wymaga wykorzystywania różnych metod reklamowych. Reklama jest dobrym rozwiązaniem dla każdej firmy. Dlatego coraz większym zainteresowanie cieszy się reklama mobilna, którą można spotkać w dużych miastach.
Reklama na samochodach jest coraz częściej stosowanym sposobem na dotarcie do nowych klientów. Kolorowe pojazdy z logo firmy czy ramki do tablic rejestracyjnych pozwalają wyróżnić pojazd firmowy. Umożliwiają również stabilne przymocowanie tablicy, które zapobiegnie jej zgubieniu. Na ramce możemy umieścić w ten sposób dowolne informacje, lecz najlepiej jest dodać logotyp oraz dane kontaktowe.
Zwrócenie uwagi to podstawa działań związanych reklamą mobilną. W przypadku pojazdów oklejonych specjalną folią warto zachować umiar, ponieważ za powstające z tego tytułu szkody możemy zostać ukarani. Mowa tutaj m.in. o sytuacji, gdy pojazd lub przyczepa pełni funkcję nośnika reklamy, który stoi kilka tygodni w jednym miejscu. Skutkować to może utrudnieniem w ruchu, które jest podstawą do podjęcia działań związanych z usunięciem pojazdu ograniczającego przestrzeń. Dotyczy to szczególnie miejsc parkingowych, chodników oraz poboczy, których zarządca może zdecydować o usunięciu takiego pojazdu. Żeby uniknąć komplikacji, najlepiej jest wystąpić o zgodę na zajęcie danej powierzchni.
Innym czynnikiem, który może podlegać karze, jest zbyt nadmierne oklejenie pojazdu folią reklamową. Istotny powodem jest tutaj bezpieczeństwo kierującego pojazdem oraz innych uczestników ruchu. Zaklejenie folią przedniej lub tylnej szyby znacznie ogranicza widoczność. Dlatego takie działanie jest zabronione podobnie jak krzykliwa reklama, która rozprasza innych kierowców. Intensywne kolory lub odblaski znacząco utrudniają poruszanie się kierowcom innych pojazdów, co może skutkować kolizją. W obu przypadkach samochód z przekazem reklamowym stwarza poważne zagrożenie w ruchu drogowym.