Trendy w urządzaniu sklepu

0
regały sklepowe

Okazuje się, że na decyzje zakupowe potencjalnych klientów wpływa nie tylko cena oraz bogactwo asortymentu. Każdy właściciel obiektu handlowego powinien skupić swoją uwagę na zasadach merchandisingu. To element skutecznej strategii marketingowej, który prowadzony jest w miejscu sprzedaży. Nie ma wątpliwości, że odpowiednia taktyka ma znaczenie w kwestii ostatecznych zysków. Nie można już nawet mówić o trendach czy chwilowej modzie na poszczególne działanie w sklepach, które ma wpływać na zwiększenie sprzedaży. To raczej technika, która ma być obecna stale.

Podstawą jest aranżacja sklepu. Oczywiście ma być estetyczna i nawiązywać klimatem do oferowanych produktów. Ważne jest również to, by regały sklepowe zostały właściwie ustawione. Te pierwsze mają znaleźć się jak najbliżej wejścia i kasy sklepowej. To najczęściej strefy specjalnych promocji czy nowości. Takie produkty mają kusić już na wstępie i zachęcić do sprawdzenia całościowej oferty sklepu. Co więcej, regały sklepowe mają wyznaczać też kierunek poruszania się po sklepie. Chodzi przecież o to, by potencjalny klient mógł w pełnej swobodzie zapoznać się z całym asortymentem.

Uwagę należy też skupić na ułożeniu towaru na półkach. Regały sklepowe nie mogą być puste, ale nie mogą również zawierać nadmiaru produktów. Liczy się też kolejność ekspozycji poszczególnych produktów. Na wysokości ludzkiego wzorku mają znaleźć się te o umiarkowanej cenie oraz te, które mają być sprzedane w pierwszej kolejności. Na samym dole układa się towary najtańsze, a na górze te premium, które charakteryzują się najwyższą ceną.

Nie należy przesadzać z dekoracją sklepu. Oczywiście, ma ona wpływać na klimat obiektu, ale nie może rozpraszać potencjalnych klientów. Znanym chwytem marketingowym jest również aromamarketing, czyli rozprzestrzenianie określonego zapachu w sklepie, który ma być kojarzony z marką. Zapach nie może być jednak zbyt intensywny, bo szybko odstraszy klientów. Musi być łagodny, przypadający do gustu większości. Oprócz samego urządzenia sklepu według określonych trendów uwagę trzeba zwrócić na personel, który ma być pomocą dla klienta, zgodnie z zasadą „klient nasz pan”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *